دستاورد|کنترل از راه دور تجهیزات شبکه توزیع برق با تجهیزات ایران‌ساخت

دستاورد|کنترل از راه دور تجهیزات شبکه توزیع برق با تجهیزات ایران‌ساخت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 50668
یک شرکت دانش‌بنیان با تولید محصولات و تجهیزات اتوماسیون و کنترل از راه دور شبکه های توزیع نیروی برق توانست نیاز داخلی کشور را مرتفع کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی محمدی مدیرعامل شرکت دانش‌‎بنیان صنایع الکترونیک فرتاک کنترل که 10 سالی است فعالیت خود را در استان زنجان آغاز کرده است به دنبال بومی‌سازی تجهیزات اتوماسیون و کنترل از راه دور شبکه های توزیع نیروی برق است. تجهیزاتی که با تلاش متخصصان ایرانی به شکلی کاملا بومی طراحی و تولید شده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، محصولات تولیدی شامل تجهیزات اتوماسیون و کنترل از راه دور شبکه های توزیع نیروی برق، از قبیل RTU و تابلو کنترل سکشنالایزر، مودم اسکادا و نرم افزار اسکادا با برند ICDN می شود. تجهیزاتی که پیش از این در ایران نمونه داخلی نداشت.

این فعال فناور ادامه داد: با توجه به این‌که عمده رقبای محصولات این شرکت برندهای خارجی هستند، می توان گفت تولید این محصولات از ارزبری بالایی پیشگیری کرده است. محصولاتی که در اختیار شرکت ها توزیع برق استان‌هایی مانند آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شیراز و یزد قرار گرفته است. به گفته این فعال دانش‌بنیانی با تولید این محصولات، از سال 93 تاکنون از خروج یک میلیون دلار ارز جلوگیری شده است. این شرکت دانش بنیان که در حوزه اتوماسیون تجهیزات شبکه های توزیع برق فعالیت می‌کند و در حال حاضر با 4 متخصص داخلی به تولید محصولاتش ادامه می‌دهد.

مهدوی افزود: این شرکت دانش‌بنیان با تولید محصولات با کیفیت خود توانسته مشتریان و بازار خوبی برای خود در داخل کشور دست و پا کند و همین موضوع، زمینه را برای صادرات فراهم کرده است به طوری که برنامه‌ریزی‌های لازم برای صادرات محصولات خود به دیگر کشورها را آغاز کرده ایم تا بتوانیم محصولات با کیفیت ایرانی را جهانی سازی کنیم.

 

#11

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم